Monday, December 10, 2012

kisah pokok apricot

ng0meL by ummi
Salam.

Selagi tak habis buah atas pokok tu, memang tak senang duduk aku dibuatnya.

Tapi bukan aku saja.. ada dua tiga ekor burung cantik yang selalu lepak atas pokok jiran sebelah pun tak senang duduk.
 Pagi pagi dah datang merayap kat pokok apricot aku ni hah.

Tak takut orang lak tu huhuhu.

Tengok! Tengok! waaaaaaaa abis buah tu diorang kerjakan.

Semua yang oren oren yang masak elok pulak tu.

Habis tinggal kat aku yang kuning kuning lagi.

Aku panggil Kakak tolong jaga kat bawah. Aku panjat kerusi nak kait buah. Tak kisahlah dapat yang stgh masak pun jadilah huhuhu.

Untungnya pokok ni buahnya memang manis. Kalau yang kuning pon masamnya tak kuat sangat.

Huhu cukup sebekas dulu la sebab tak larat nak dongak tinggi sangat nak ambil buah tu.

Nak panjat tak berani. Pokok dah over 50years Landlord bagitau. Dah tu banyak semut itam yang garang...
Sudahnya redho je la kalau tu rezeki burung cantik dan semut itam huhuhu.

3 lagi tambah ng0meL:

Gina on December 10, 2012 said...

Alhamdulillah, syukur

me shuhada on December 10, 2012 said...

Syukur...syukur...

Nurul Aini on January 08, 2013 said...

Wahh..apricot..jakun ni tak pernah tengok,,hehe.

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog