Wednesday, December 5, 2012

keropok oh! kerupuk

ng0meL by ummi
Salam.

Masa kat Malaysia kami anak beranak memang suka makan keropok. Keropok ikan goreng. Wajib ada stok kat rumah. Selalu aku akan goreng siap siap masuk dalam bekas Tupperware besar. Asal habis je refill.
Datang Adelaide ni mula mula kami memang takde bawa langsung keropok ikan. Bahan makanan memang langsung tak bawa. Yang bawa susu afiq and ubat ubatan and pakaian je.

Lepas dah dapat rumah sewa aku pun terus contact adik aku minta poskan bekalan apa patut. Macam macam kami ode hihi maklumla tak tahu sangat nak beli barang kat mana especialy barang masak yang biasa guna kat Malaysia.
 Antaranya yang wajib of course keropok ikan kan. Hah berkilo adik aku hantar. Puas makan la.

Tapi.. huhu lama lama bekalan makin kurang. Kali ni minta adik ipar aku pula hantarkan. Kebetulan adik ipar aku selalu outstation ke Terengganu. Senang la nak ode keropok ikan banyak banyak.

Cumanya kali ini en Ahmad yang deal dengan adik dia so aku pun tak tahu rupanya diorang decide untuk pos pakai pos laut.. huhuhu... selalu kalau pos makanan adik aku pos pakai pos laju. Selain cepat sampai, kerisauan pada qualiti barang yang di pos tu terjamin sikit. Almaklumlah Australia ni strict banyak pasal makanan yang dibawa masuk ni.
Jadi di pendekka  cerita... dah sebulan lebih la keropok ku itu berada di lautan sana. Tak sampai sampai. Yang sedihnya bukan je keropok, tapi macam macam barang lagi yang di hantar sama tu. Takpelah. Tunggu je lah ye.

Makanya.. oleh kerana stok pun dah boliau.. terpaksala en Ahmad cari alternatif lain.
Tadaaaa... Indon mari. Yang penting halal. And Alhamdulillah not bad rasanya. Sedap juge and budak budak pun layan je.
Yang Nusantara tu Kerupuk Udang. Afiq and Arissa makan je tapi Kakak lagi prefer yang bawal putih tu. Sedappp. serius sedap.

2 lagi tambah ng0meL:

Kniedaz on December 06, 2012 said...

Salam,
Susah juga ye duduk di perantauan tapi tak tau lagi mana nak cari makanan halal etc...huhu

sis shuhada on December 06, 2012 said...

salam knledaz.
mula2 mmg rasa ssh tp Alhamdulillah kt sini ramai kwn2 Msia yg rajin n baik tunjuk2 tmpt bli brg halal semua.

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog