Tuesday, December 11, 2012

Durian tak jadi nak Crepe

ng0meL by ummi
Salam.

Memandangkan kat Malaysia riuh dengan Durian Crepe bulan bulan lepas (hahaha aku saja lambat update cerita), sana sini tepek gambar dan resepi, aku pun terpanggil la nak cuba jugak.

Nampak gambar DC sana sinu uiiii memang memikat, meruntun jiwa raga. Tak kisah la apa pun komen pasal rasa tapi sebab nama durian tu... hai.... mesti nak juga rasa. Aku tak teruja sangat bab crepe tu.. tapi sebab durian tu.. hmmmm...

Nak ikutkan sebelum datang dulu en Ahmad dah suap aku cukup cukup dah bekalan durian untuk 2 tahun. Tapi... aku kan metabolisme tinggi. Abis dah semua aku jadikan bahan kumbahan dan pembakaran dek musim sejuk aritu.

Mulanya aku tahan juga tak nak minta sebab aku tau durian sini adalah frozen. Mesti dah tak sedap kan. Boleh je bayangkan sebab dulu masa kecik kecik aku selalu frozenkan pisang emas. Sampai sekarang dah tak boleh masuk tekak dah pisang emas tu. Tapi... again ini adalah durian...  king of fruits orang kata kan..

Makanya setelah berbulan kutahan.. tak tahan juge bila satu hari aku buka peti ais kedai OK tu. Nampak la satu tapawe durian. Mak aiiii... aku cium sikit... waaaaaaa ada bau durian la! Terus aku tunjuk en Ahmad.

Ambil la, dia cakap.

Huhuhu aku belek tarikh bungkus. Bulan Julai, ok. Sekarang dah bulan doblas.


Balik, snap gambar dulu tunjuk mak ayah adik beradik. Hihu.. don't wori mak, ceq ada gak deqeyan kat sini.
Pastu dok pikir.. nak buat crepe ke nak makan gitu je.. nak buat crepe tak pernah seumur hidup hatta apam lenggang pun tak pernah buat.
Hahaha 2 hari aku simpan frozen kat umah, akhirnya aku buat keutusan untuk makan gitu je!

Ada 5 ulas. Besar besar. Kalau fresh lagi sangat heaven.

Tapi syukur la at least merasa juge. Kot ada orang lain yang dok terliur saja tak dapat rasa langsung kan? Hmmm xpela tak jadi crepe pun sebab manis tu dah kureng dek rasa ais tu.

Apapun.. insyaAllah nak beli lagi pasni hahaha. Sebulan sekali pun jadilah eh.

4 lagi tambah ng0meL:

isabelle frankly on December 12, 2012 said...

xpa..second round nnt hang buat DC, aku singgah na?

me shuhada on December 12, 2012 said...

Hmm tp stlh puas menelaah rasa deqeyan tu.. mmg xbuat la kot DC.. sedap ke wei?

Miss EG on December 12, 2012 said...

akak, saya dah makan hari tu DC..sekali rasa mcm pengat durian pun ada. senang jer rasanya nak buat. gd luck :)

me shuhada on December 12, 2012 said...

InsyaAllah klu rajin boleh la buat ye.

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog