Wednesday, November 21, 2012

Masterchef Me

ng0meL by ummi
Salam.
Hik hik hik. Bukan main lagi ngaku Masterchef. Alah.. Masterchef untuk en Ahmad and anak anak je la. Kalau keluar rumah ni xdelah title tu dapat kat aku. Master tak Master.. sedap xsedap apa yang aku masak diorang akan makan juge hehehe. Tapi insyaAllah masa 2 tahun bercuti ni akan aku ambil sebaiknya untuk belajar masak. Bukan nak masak yang beria sampai boleh masuk pertandingan masak pun. Cuma boleh variety kan makanan untuk anak anak dan suami pun cukup la kan. Paling kurang kalau Kakak nak kek pasni aku dah boleh buat dah and kalau en Ahmad nak lasagna pun insyaAllah dan boleh sediakan dengan air tangan sendiri dah. :)
So far dah banyak la resepi aku cuba and op kos ada yang berjaya ada yang tak. Tapi Alhamdulillah en Ahmad very supportive. Dia makan je semua hihihi.
Jom tengok apa yang aku dah terai buat selama ni. Huhu ada yang tak sempat snap gambo ni..
Lamb Kebab Turkish Style - over pedas
Nasi Kari Berdaging - favourite En Ahmad
Mee Hailam - dah Master ni kikiki
Butter Cake - favourite Kakak
Beef Lasagna - kena improve lagi
Nasi Lemak - menu wajib tiap minggu
Ayam Panggang Berempah - En Ahmad suke
Nasi Ayam simple - menu tiap minggu
Laksa Utara - huhu Xcukup ulaman tapi tetap uumph!

7 lagi tambah ng0meL:

isabelle frankly on November 22, 2012 said...

cayalahhh...
aku pun dah sekian lama dok kumpul gmbr2 hasil air tgn kat sini...tapi x buat entry lg

sis shuhada on November 22, 2012 said...

Haaa ni entry xdok idea ni

Masya on November 28, 2012 said...

biar simple janji sedap dimakan kan..

sis shuhada on November 28, 2012 said...

Hi Masya.
Yes, yang simple saja la yg mampu. Janji boleh d makan.

Gina on December 05, 2012 said...

cayalah, nanti jgn lupa jiran terdekat ya

sis shuhada on December 05, 2012 said...

insyaAllah.. cepat2 blk sini ye hihi

Nurul Aini on January 08, 2013 said...

Tengok gambar dalam blog akak..lapoorrr..hehe. Cayalah akak..terlebih layak masuk masterchef.

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog