Wednesday, December 29, 2010

Cara nak dapatkan URL ic0n s0meL

ng0meL by ummi
salam oLs~
~. m00d tutorial .~
 
Bertemu kita lagi dalam ruangan tutorial bersama dot dot dot... haha ye ye oo je kan?
 
ada yang tertanya2 camno nak dapatkan URL icon2 s0meL yang aku d0k tut0rialkan selama ni. Aku bagi cara yang paling s0nang tau s0 that untuk kengkawan yang baru2 belajar (baru ke?) macam aku ni.. b0leh la nak join blogger2 gempak ada benda2 s0meL dalam bl0g kan?
.
1) K0rang b0leh cuci2 mata wat pilihan kat website glitter-graphics or mycutegraphics or search je kat g00gle any website yang berkenaan.
.
2) (aku bagi cont0h la senang nak explain ye) 
Kat glitter-graphics => Navigation => pilih Animated GIFs =>pilih gambar






~. gambar pilihan aku .~



3) Lepas dah wat pilihan.. Klik gambar. Then klik download image.


4) Akan keluar pop up window baru macam ni. Right-click => c0py image Locati0n (JANGAN "Save As")



5) Image Locati0n tu la URL image tu. Kalau nak pakai2 lagi, save dalam notepad.

Siap! Selamat Menc0ba, ok. Kalau ada apa2 lagi nak tanya, sila la tanya, jangan malu... I sedia membantu (>.~)
 
*.:。✿*゚‘゚・✿.。.:* *.:。✿*゚’゚・✿.。.:* *.:。✿*

0 lagi tambah ng0meL:

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog