Monday, April 19, 2010

ahmad tea

ng0meL by ummi
salam ✿.

Anda pernah dengar nama Ahmad Tea ni? Pernah rasa? Serious. Kepada penggemar teh, sila la mampir ke kedai runcit supermarket/ hypermarket berdekatan dan cari la teh ni, ok. Pasti tak menyesal. Aku promote teh ni sebab teh ni memang ummph! 

 
Semua ni start sebab En Ahmad sangat suke minum teh. Pagi petang siang malam nak teh je (hehe lain2 dia layan gak la sebenarnya). Mula2 memang bagi kami tea yang paling bagus is teh wangi 888. 
*haruss dari en google neh*

Balik kedah je, rata-rata g umah mak sedara aku, mesti ada teh wangi ni. En Ahmad memang dok tanya je. Hehe aku tau, tapi wat tatau. Aku xcarik pun tea ni utk En Ahmad. Malas dowh. Layan je pakai teh uncang Lipton or Boh hahaha. Malas bukan sebab apa, tapi sebab teh ni selalunya xde dijual pakai uncang, mesti pakai serbuk daun teh tu (and sebenarnya tu rahsia teh yang sedap, tol tak?). Aiseh, ni yang malas nak wat nak tapis2 segala bagai, aku bukannya kedai mamak.. weee~

*Contoh packaging Ahmad Tea dr Mr Google*

Tapi sebab En Ahmad memang gilakan teh, *dan sayangkan isterinya ini hehe, dicariknya teh yang macam sedap di pandangan mata (sebab mulanya siapa yang tak tertarik dengan teh perasa buah-buahan, kan?) Tapi rupanya inilah yang dikatakan cinta.. dari mata turun ke tekak, lantas terpaut di hati, beb bila sampai bab Ahmad Tea ni. Percayalah! 

Cakap banyak pun tarak guna, aku bagi layan gambar yang aku dapat dari 'Pokcik baik hati Google' and seriously, cubala gi try carik di pasaran, oket.

*macam yang ada kat umah aku sekarang*

*aku dapat dari website Ahmad Tea*

*kalau jual kat Malaysia, haruss aku carik tin-tin ni*

*owh... yang ni sangat aku adore*

*and this one, kalau ada jual kat Malaysia, haruss jadik bekal En Ahmad and Kakak*

... and kredit to Mr Google and also of course to http://www.ahmadtea.com/


(◕‿◕)



~me think, me write~

8 lagi tambah ng0meL:

siti nurkhijah on April 20, 2010 said...

cantik la packing dia...
nih first time dengaq jenama ni...
tapi aku la ni dah kurang teh, laki aku nescafe ja..pagi petang siang malam...
aku ngan naufal milo jer..

teh strawbery cameron tu pun tak buka lagik..

✿ shuhada on April 20, 2010 said...

hehe haruss d coba yg ini dulu dong, baru tau mcmmn rasa.. hehe.

Anonymous said...

baru je try sample ahmad tea ni ms gi jom heboh..x pndg pun sgt teh ape ntah, bila saje2 try smlm, sedap la perasa peach tu..serius, nak gi beli kt mana ek?

sis shuhada on January 10, 2011 said...

@Anonymous: kalau xsalah kat Cold Storage ada. N rasanya kat Jusco, tesco, giant pun ada kot. Memang sedap kan?

Anonymous said...

i dah try teh ni dah,wangi~!suka sgt...

Anonymous said...

hasnah abdullah
hasnah_abdullah@tm.com.my
sy nk order ahmad tea ne mcm mane yek

mafazah mustaffa on July 01, 2013 said...

Hi, can you please advice where to buy? At least specific store? I am really looking for this.

Teh hijau on April 12, 2014 said...

@mafazah mustaffa if you buy Ahmad Tea Green Tea, you can order at my blog [Menjual Teh Hijau Ahmad Tea]

harap tuan blog tak kisah saya datang promote dekat sini.

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog