Thursday, March 11, 2010

Jangan menipu depan kanak-kanak, diorang sangatlah jujur

ng0meL by ummi
salam ✿.

Di sebuah kedai mamak, Ibu dan anak sedang makan tengahari. Then, mereka di datangi seorang jurujual buku kanak-kanak.

Salesman : Maaf Kak, boleh bagi saya 5 minit?

Ibu           : hmmm
*sambung makan, layan anak dan pura-pura dengar penerangan si penjual

Salesman : ..... jadi macam mana, kak? Kalau akak ambil yang ni harga asal bla bla bla...
Salesman : ...tapi harini kita bagi harga bla bla bla. Bagus ni kak, ada bla bla bla
*selak-selak buku tersebut

Ibu          : err.. *tersenyum kelat 
Ibu          : Tak pe la dik, sebenarnya dah ada dah buku tu, dah beli dah buku tu semalam *harus tipu ok

Anak      : eh, betul ke kita dah ada buku tu? mana ada kita beli buku tu? Kita belum ada la buku tu..
*sambil senyum pandang Ibu dia yang haruslah muka cam nak letak kat mana


Dush! Adoila! memang kena sebijik kan?


(◕‿◕)




~me think, me write~

0 lagi tambah ng0meL:

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog