Monday, January 18, 2010

✿ Bila baby nak kuar.. bunyi "ukk ukk" cam nak berak tu..

ng0meL by ummi
salam ✿.

Kuhik3. Tergelak aku dengan gelagat anak dara aku yang sorang nih. Sejak masuk sekolah.. makin pandai mulut dia berbicara. Banyak juge la yang wat kami semua tergamam. Haa ni one of them la nak aku share..

Semalam tengah kemas-kemas, terjumpa sekeping gambar. Aku belek, aku letak atas meja. Gambar tu dah keromot sikit. AfiQ la ni.. wat main sepah-sepah.. Kakak datang, jengok gambar tu. Lama. Then dia tanya.


Kakak: Mama dengan ayah ke?
Aku: Ha'ah
Kakak: afiq? tak de?
Aku: takde..
Kakak: emm.. Kakak pun takde?
Aku: takde. Mama ngan Ayah je..
Diam. 1,2,3.

Kakak: oo mase tu Kakak ngan afiQ dok main2 sama2 lam perut mama?
Aku: ha'ah
Kakak: yelah.. nanti bila baby nak kuar.. ada la bunyi ukk ukk macam nak berak tu..
Aku: Hah??!! bunyi apa? macam mana?
Kakak: bunyi ukk ukk... macam nak berakkk
Aku: Ish.. mana Kakak dengar? sapa bagitau?
Kakak: Kakak tengok Awan Dania tu..
Aku: Awan Dania? hmm..

Aku try recall episod mana.. hmm ada kot yang sekali one passenger tu nak beranak dalam kapal terbang.. haduhs.. Okla kot.. dia paham. Heh. Dulu kalau tak salah.. 1st time dia tengok since macam tu dalam cerita Cinta Lelong.. Erra berlakon dengan Arron Aziz. Banyak dia tanya.. agaknya bila tengok pula dalam Awan Dania tu.. dah makin paham la dia.

Cuma dia masih tak boleh terima kalau aku cakap dia dulu dok sorang-sorang dalam perut, then dia kuar.. lama lepas tu turn afiQ pulak.. dia nak juge dia dua orang dok sama2 main kat dalam.. hehehe... Nanti Kakak lagi besar, Kakak lagi faham, ok. (^.~)


***




~me think, me write~

10 lagi tambah ng0meL:

Nor Aishah on January 18, 2010 said...

2 lahkan.. budak2 ni tak boleh nak ramal pemikiran diorang.. ada je perkara baru yg akan keluar dari fikiran diorang.

Aini on January 18, 2010 said...

budak sekarang memang pandai berpikir.. =)

Siti Salwa Hanim on January 18, 2010 said...

haha...comelnya anak akak...pandai2..=P

✿ shuhada on January 18, 2010 said...

~nor aishah:
hmm betul3..

✿ shuhada on January 18, 2010 said...

~aini:
apa yang diorang fikir.. kita pun tak terfikir

~siti salwa:
hehe.. thanx.. lahir dari perut mak diorang neh.. erk! hehe

Aiza on January 18, 2010 said...

hahahah.. pandainya dia wat ramalan.. hik

nursarah on January 19, 2010 said...

hehe, macam2 ek soklan dak kecik ni..hehe

ibunafis on January 21, 2010 said...

budak bijak..ada je idea diorang!

✿ shuhada on January 21, 2010 said...

~aiza, nursarah:
hmm budak2 sekarang..

✿ shuhada on January 21, 2010 said...

~ibunafis:
hye.. lama tak dengar berita. hehe.. yelah kan.. budak2 sekarang.. (^.~)

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog