Wednesday, October 21, 2009

Apa dalam tuuu??? iiieeeuuuuuu!!!!

ng0meL by ummi
salam.

N3 ni dah lama bertapak kat draf aku. Sebab, menunggu masa yang saaangat seswai nak share ngan korang. Skali.. simpan punya simpan, hehe sampai terlupa.

Peristiwa ni berlaku pada bulan puasa yang lepas dan disebabkan bulan puasa, aku menghormati untuk tidak menyiarkan cite aku ni bulan tu. Jadi tunggu la lepas bulan puasa... Hehe.. bila2 yang tak bulan puasa is bukan bulan puasa kan? Then, aku publish..

Petang tu as usual En Ahmad beli je juadah berbuka puasa kami kat bazar ramadzan terbesar kat Malaysia ni iaitu Bazar Ramadzan Putrajaya (hehe.. tu yang paling dekat sbenarnya, bukan beria pun). Hari tu both my SIL datang umah so agak meriah juadah di atas meja makan kami.

Aku as tuan rumah yang tak masak, ambil peranan untuk menghidang segala macam juadah berbuka haritu, sementara diorang layan budak2.

Salah satu platik yang aku buka ialah kuah yong tau foo. Agak banyak En Ahmad beli jadi semangkok besar aku boh. Tengah asik tuang sambil mata kejap ke mangkok kejap ke arah budak2, aku perasan ada seketoi apa tah macam keluar dari plastik bersama kuah.

Aku stare... mata rabun aku xpuas hati jadi aku lagi rapat ke mangkok..
apa tu? takkan ada serai lam kuah YTF kot? makin dekat, aku perasan cam bulu kaki jek!

Haaa!! menatang apa ada bulu kaki ya tuan2 dan puan2???!! Semestinya la LIPASSSS ok! Terus meremang bulu roma aku. Melompat2 aku time tu and memang speechless la. En Ahmad risau and tanya kenapa? Yang aku ingat.. sambil melompat, aku jerit aku nak pengsan. Memang aku alah dengan menatang tu pun sebenarnya. Hari ini dalam sejarah ada lam food yang bakal aku masukkan lam tekak!

eeeeeiiiiiiiuuuuuuuu!!!

My SIL datang jengok wat kepastian sebab aku dok melompat tak berenti and dah lari naik atas pun (teruk kan).
Dia tanya pulak: apa tu? Lipas eyyy?
Sekali lagi aku cam nak pengsan. Jangan disebut perkataan itew!!
En Ahmad datang jengok: haa.. aaa... tapi cam ne leh ada lam tu?

Haaa korang, jangan la nak belek2 je.. g la buang.. kang tak pasal2 batal puasa aku sebab pengsan. Huhuhu..

ok2.. aku dah tak sanggup nak cite selanjutnya. Tapi.. berwaspadalah korang eyyy... makan YTF... eyyy... kita tak tau apa ada dalam... especially yang paling famousss.. ada ingredient lain rupanya.. patut ponngggg...

~me think, me write~

1 lagi tambah ng0meL:

meaa on October 21, 2009 said...

waaaaa....sy dah kegelian.....meremang dah nie....hish...awat la lam banyak2 menatang, cik li gak yg jumpa pon...

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog