Wednesday, December 17, 2008

Our 3rd Anniversary

ng0meL by ummi


Ecewah cewah... cam happy campur proud jer nak type entry kali ni.

Today is 17th December 2008! Genap 3 tahun our wedding anniversary. Gaduh, baik, gaduh, baik.. dah berjaya harungi tempoh 3 tahun bersama as Husband n wife! n as Parents too!

Ntahlah orang lain, tapi bagi aku.. penat juge jadi isteri ni sebenarnya. Memang penat ah. Banyak dugaan, n tanggungjawab yang kena pikul. Tambah lak kawin je terus dapat baby.. sampai hari ni pun kitorang xsempat honeymoon betul2 lagi, tau! Huh! punyelah sebuknya kitorang ekeke...

Tapi aku heppi sangat.. kawan, gaduh, pengalaman hidup dengan Eri, banyak sangat ah dugaan kitorang. maybe kot aku yang banyak songeh, banyak problem kot.. last2 sekarang ni anak dh nak masuk 2, memang banyak hakikat hidup bersama yang aku kena xcept la.


Eri pun cakap aku banyak improve. Huh, memang WAJIB aku ni improve dari perangai aku yang dolu2... banyak gile menyusahkan idup dia ekekeke.. kalau pikir2, memang kelakar abis la. nak cerita kat sini pun aku malu. hehe.. cukup aku kata memang pengalaman banyak mendewasakan kita...


N yang paling penting, kesabaran Eri layan karenah aku ni. N penerimaan dia.. wahhh tengah terharu ni...

...

....

Sekarang lak Eri kena layan karenah anak bertuah kitorang yang makin banyak karenah tu.. Aku ni sekarang memang kena terima hakikat jadi orang kedua la dalam hidup Eri sehari2. memang jangan berangan langsung la nak jadi His 1st Lady lagi.. huhuhu...

Bukan je nak mengimpit, apatah lagi nak manje2 ngan ayah dia tu.. langsung aku ni xdibagi nya chance! Semua ayah dia.. tak tahula kalau orang cakap maybe dia terasa nak ada adik ke apa ke tu yang wat perangai, tapi dari sejak dia kenal mama n ayah dia ni, aku memang perasan sangat le perangai dia yang nak bolot ayah dia sorang je...

Mau taknye aku ni kena banyak bersabar n lupekan sikap nak bolot eri sorang2 dari dulu sampai sekarang... aku kalah dengan anak sendiri! huhu... tu lah, dulu bukan main aku mengimpit je ngan Eri... nak nak juge kawin ngan dia even dah penat2 gaduh beribu2 kali! Huh... apalah...




Eh, sebenarnya apa yang aku nak cite ni hah? Ni patutnya jadi cite aku ngan Eri.. see? ada jugak si kecik tu dicelah2 kitorang even dalam blog tulisan aku! hmmmmm

Yang penting sekarang, aku memang hepi sangat dengan life sekarang ni. Eri sangat sangat banyak tolong aku dalam suka duka tak kira dari segala segi.. n yang penting tanggungjawab dia sebagai pembimbing masa depan aku dan anak-anak, tu yang buat aku selalu fikir banyak kali everytime terasa hati ke apa ke ngan dia..

Biasa la suami.. tetap lelaki, kan.. ada je yang wat hidup orang pompuan pening tambah bila masuk bab lelaki diorang. nak dibangkang banyak2 pun, dah jadi suami kan.. bak kata orang, dalam rumah memang hak kita. Tapi selangkah dia keluar, dia bukan hak kita lagi.. n yang penting juge, lelaki ni memang kena bagi ruang kat diorang untuk dunia lelaki diorang...

So, berbalik pada cerita anniversary kitorang kali ni... as usual, kitorang bukan jenis yang nak celebrate beria2.. cukup ucapan dan ingatan pagi2 buta on this date.. sama2 sayang Si Sufiyyah.. n lunch sama2... Malam... xde candle lite dinner of course coz ada si budak kecik tu.. kang benda lain yang jadik haha. And rasanya la all our celebration kalau ada pun, more to nak layan si kakak tu cam bawa dia g jalan nek ketapi ke... hmm... bertuah betul jadi Sufiyyah, kan?

Kalau ditanya aku xkecik hati ke macam xde langsung je untuk aku?... jawapannya nya, kecik hati sikit kot?... hahahahaha.. nak kecik hati pun cam xguna sebab wat pe nak kecik hati dengan suami yang asyik sebok terpaksa abiskan masa untuk anak sendiri, kan?

0 lagi tambah ng0meL:

Post a Comment

~Hello (^.~) Sila komen banyak banyak banyak, jangan segan segan ye. Thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

.:The sOmeL LomELs:. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Baby Blog